مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

این مسجد مشرف به مجتمع های مسکن مهر 396واحدی ولایت 108 واحدی ارم 54 واحدی پردیس وکمیته امداد امام خمینی (ره) وشخصی سازان
مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

این مسجد مشرف به مجتمع های مسکن مهر 396واحدی ولایت 108 واحدی ارم 54 واحدی پردیس وکمیته امداد امام خمینی (ره) وشخصی سازان

مراسم علم بندی جلوی مسجدباب الحوائج شهرک مهر برگزارشد

باحضورجمع پرشورحسینی مراسم علم بندی که قبلا با تلاش هیات امنای مسجد وهیات عزاداران  قمرمنیربنی هاشم علیه السلام مسجدباب الحوائج علمی درحدود دوازده متر آماده شده بود درمقابل مسجد باب الحوائج با اهتزاز علم های حسینی  توسط یکی از رانندگان حسینی جرثقیل نصب گردید دراین  مراسم مداحان اهل بیت آقای حاج محمدمنظم وهادی سلطانی وشجاعی وشهروز سلیمی با صدای دلنشین خود دراین مراسم روح بخش ومعنوی مداحی کردند وحجت الاسلام والمسلمین سخنرانی  نمودندوجمعی از برادن وخواهران ساکن مسکن مهر هم به عزاداری پرداختند وگوسفند قربانی نمودند

عدالت خداوند

زنى به حضور حضرت داوود (ع) آمد و گفت : اى پیامبر خدا پروردگار تو ظالم است یا عادل ؟

داوود (ع) فرمود : خداوند عادلى است که هرگز ظلم نمى کند.

سپس فرمود:  مگر چه حادثه اى براى تو رخ داده است که این سؤال را مى کنى ؟

زن گفت : من بیوه زن هستم و سه دختر دارم ، با دستم ریسندگى مى کنم ، دیروز شال بافته خود را در میان پارچه اى گذاشته بودم و به طرف بازار مى بردم  تا بفروشم و با پول آن غذاى کودکانم را تهیه سازم ، ناگهان پرنده اى آمد و آن پارچه را از دستم ربود و برد و تهیدست و محزون ماندم و چیزى ندارم که معاش کودکانم را تأمین نمایم .

هنوز سخن زن تمام نشده بود که در خانه داوود (ع) را زدند ، حضرت اجازه وارد شدن به خانه را داد ، ناگهان ده نفر تاجر به حضور داوود (ع) آمدند و هر کدام صد دینار (جمعاً هزار دینار) نزد آن حضرت گذاردند و عرض کردند: این پولها را به مستحقش بدهید. حضرت داوود (ع) از آن ها پرسید : علت این که شما دسته جمعى این مبلغ را به اینجا آورده اید چیست ؟ عرض کردند: ما سوار کشتى بودیم ، طوفانى برخاست ، کشتى آسیب دید و نزدیک بود غرق گردد و همه ما به هلاکت برسیم ، ناگهان پرنده اى دیدیم ، پارچه سرخ بسته اى به سوى ما انداخت ، آن را گشودیم ، در آن شال بافته دیدیم ، به وسیله آن مورد آسیب دیده کشتى را محکم بستیم و کشتى بى خطر گردید و سپس طوفان آرام شد و به ساحل رسیدیم و ما هنگام خطر نذر کردیم که اگر نجات یابیم هر کدام صد دینار، بپردازیم و اکنون این مبلغ را که هزار دینار از ده نفر ماست به حضورت آورده ایم تا هر که را بخواهى ، به او صدقه بدهى .

حضرت داوود (ع) به زن متوجه شد و به او فرمود : پروردگار تو در دریا براى تو هدیه مى فرستد، ولى تو او را ظالم مى خوانى ؟ سپس ‍ هزار دینار را به آن زن داد و فرمود : این پول را در تأمین معاش کودکانت مصرف کن ، خداوند به حال و روزگار تو ، آگاهتر از دیگران است .

شناخت امام

آیا شناخت شناسنامه ای و تاریخی از امام کافیست؟

چنان معرفت و شناختی از امام زمان(عج) باید حاصل شود که ما را از مرگ جاهلیت نجات بخشد و بنابر روایات رسیده از ائمه اطهار(علیهم السلام) بدون تردید مقصود از معرفتی (شناختی) که امامان(علیه السلام) ما را به تحصیل آن امر فرموده‌اند شناخت آن حضرت چنان‌که هست می‌باشد، به گونه‌ای که سبب سالم ماندن از شبهه‌های ملحدان گردد و مایه نجات از گمراه ساختن گمراه‌کنندگان شود .

معرفت امام یعنی چه؟

در روایت منقول از شیعه و سنی شنیده‌ایم: «من مات و لم یعرف إمام زمانه مات میته الجاهلیه؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.»

 
منظور از این شناخت و معرفت چیست و چگونه حاصل می‌شود؟

به دلیل اهمیت حیاتی و غیرقابل انکاری که شناخت امام و به خصوص امام زمان(عج) یعنی رهبر و الگوی زمان و تنها عامل پیوند ما با خداوند دارد، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) فرمودند:

هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.(۱)

آنچه که از روایت فوق برداشت می‌شود این است که نشناختن امام زمان خود به معنی عدم ارتباط با امام است و عدم ارتباط با امام یعنی قطع پیوند هدایت با خداوند و این همان مرگ جاهلیت و خروج از دین و گمراهی است و امام صادق(علیه السلام) در جواب سۆال از چگونگی از معنای جاهلیت فرمودند:

منظور از آن جاهلیت کفر و نفاق و گمراهی است.(۲)

پس چنان معرفت و شناختی از امام زمان(عج) باید حاصل شود که ما را از مرگ جاهلیت نجات بخشد و بنابر روایات رسیده از ائمه اطهار(علیهم السلام) بدون تردید مقصود از معرفتی (شناختی) که امامان(علیه السلام) ما را به تحصیل آن امر فرموده‌اند شناخت آن حضرت چنان‌که هست می‌باشد، به گونه‌ای که سبب سالم ماندن از شبهه‌های ملحدان گردد و مایه نجات از گمراه ساختن گمراه‌کنندگان شود و چنین شناختی دو وجه دارد:

۱٫ شناخت شخص امام(علیه السلام) به نام و نسب (شناخت اسمی)

۲٫ شناخت صفات و ویژگی‌ها و مقامات امام(علیه السلام) (شناخت رسمی)

و به دست آوردن این دو شناخت از اهم واجبات است چنانچه امام صادق(علیه السلام) فرمودند:

نشانه را بشناس… چون اگر نشانه را شناختی، دیگر پس از هدایت شدن گمراه نخواهی شد و به فریب‌کاران تمایلی نخواهی یافت.(۳)

شناخت ولیّ خدا و امام عصر(علیه السلام) تنها راه نجات و رستگاری است که با درخواست از ذات اقدس خداوند و مجاهده علمی و عملی شدنی است

امربه معروف ونهی از منکر

یامبر اسلام «صلی الله علیه و آله» در ضمن یک مثال ساده می فرمایند:

یک گنه دار در میان مردم، مانند کسی است که با گروهی سوار کشتی می شود و هنگامی که در وسط دریا قرار می گیرد، به سوراخ کردن جایگاه خویش می پردازد. اگر دیگران او را از این کار خطرناک باز ندارند، آب به کشتی نفوذ می کند و یک باره همگی غرق می شوند.

پیامبر با این تعبیر زیبا، منطقی بودن و لزوم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر همگان مجسم می سازد و حق نظارت فرد بر اجتماع را حقی طبیعی که ناشی از پیوند سرنوشت هاست، می داند. آری، جامعه نیز به سان کشتی است. سرنشینان کشتی تنها تا حدی آزادند که موجب هلاک دیگران نشوند. هرگاه مسافری از این آزادی استفاده نادرست کند و بخواهد بامیخ یا تیشه بدنه کشتی را سوراخ کند، همه مسافران بنا بر غریزه دفاعی خود، به شدت با او مبارزه می کنند و عمل او را حرکتی از روی نادانی و محدودنگری می پندارند. بی شک سستی و بی توجهی آنان، خطر غرق شدن و نابودی همگان را به دنبال خواهد داشت. از این رو، همه مؤمنان در بازداشتن افراد از ارتکاب گناهان و زیر پا نهادن ارزش های الهی، متعهد و مسئولند.امر به معروف و نهی از منکر، از اعظم شعائر دین و اقوی علامت شریعت و آیین است و مقصد کلی از بعثت انبیا و ائمه و اوصیا و نایب گردانیدن متدینین از علما، بلکه قطب آسیای جمیع ادیان و ملل است که همه بر محور آن می گردند و در صورت اهمال و اخلال در انجام آن، مضمحل [می شوند] و از میان می روند. از این جهت، مدح و ترغیب به آن، در آیات و اخبار به کّرات آمده است که عاملین به آن صالحین و تارکین آن ملعون معرفی شده اند.

روشنایی مسجد

باتلاش وپیگیری هیات امناء وروحانی پرتلاش مسجدباب الحوائج شهرک مهرعجبشیر "نصب روشنایی جلو واطراف مسجد"انجام گرفت

 بالاخره تلاشهای هیات امناء وروحانی معزز مسجد باب الحوائج شهرک مهر روز دوشنبه بیستم مهر  به ثمر رسید وبا نصب روشنایی درمقابل واطراف مسجدباب الحوائج توسط کارکنان خدوم اداره برق شهرستان عجبشیر که دراین میان به خدمات ارزنده آقای  مرادی وسایر عزیزان شاغل در اداره برق ارج مینهیم انجام پذیرفت این عزیزان به عشق ابا عبدالله الحسین علیه السلام تا قبل از تاریک شدن هوا کار خود رابه اتمام رسانده بودند مجددا از تلاش وهمت تمام عزیزان در انجام این اقذام تشکروقدردانی میکنیم.