مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

این مسجد مشرف به مجتمع های مسکن مهر 396واحدی ولایت 108 واحدی ارم 54 واحدی پردیس وکمیته امداد امام خمینی (ره) وشخصی سازان
مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

مسجد باب الحوائج شهرک مهر عجبشیر

این مسجد مشرف به مجتمع های مسکن مهر 396واحدی ولایت 108 واحدی ارم 54 واحدی پردیس وکمیته امداد امام خمینی (ره) وشخصی سازان

حجاب


حجاب براى زن، به معناى ذلت نیست؛ بلکه به معناى عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دو است.

حجاب به معناى چادر نیست؛حجاب با چادر رابطه عموم وخصوص من وجه دارد  اما چادر در نزد ما ایرانى‏ها که زن‏هاى ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است.حجاب به معناى پوشیدن سالم است‏ نه پوشیدنى که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیرروایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگى، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمى‏خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پاى بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیارى فقها مستثنا مى‏ دانند؛ البته در مواردى که صورت بدون آرایش و ساده باشد.

هر جورى که حجاب حفظ بشود، این نظر اسلام، تأمین شده است، این، یکى از پیش‏گیرى‏هاى اسلام است.اسلام در باب حجاب، پوشش را معین نکرده است؛ مقصود را معین کرده است. مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعى آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.
در کشورهاى اسلامى، خانم‏هایى هستند که مقیدند حجاب شرعى را که آیات قرآن به آن ناطق است، رعایت کنند؛ ولى شما ببینید همه آنها یک نوع رعایت مى‏کنند؛ متدین‏ها و مقیدهایشان را مى‏گویم؟ در کشورهاى شمال آفریقا حجابى دارند که شما اصلاً با آن آشنا نیستید؛ در کشورهاى شرقى، یعنى هند و پاکستان، حجابى دارند که باز هم شما با آن آشنا نیستید. اینها هم ناشى از همان شرایط فرهنگى و اجتماعى است.حجاب، به معناى منزوى کردن زن نیست‏.


پاداش منتظران


انتظار دگرگون شدنی مثبت و گسترده در زندگی بشر و زدوده شدن ناکامی ها و نابسامانی  ها از جامعه ی انسانی است و پیروزی حکومت عدالت گستر و معنویت گرای مهدوی بر دولت های شرک و کفر است و منتظِر هم همواره چشم به راه منتظَری است که این هدف را تحقق خواهد کرد و همیشه روحیه ی انتظار در او وجود دارد.

   «منتظران ظهور او بهترین اهل همه ی دوران ها هستند منتظران وی در فضیلت و استقامت همپای یاران امام حسین (ع) و پهلوانان کربلایند و گوی سبقت را از همه ی مجاهدان حق در همه ی دوران ها ربوده اند و در بین بندگان صالح پیشتازان جبهه ی حق و شرف و عدالت اند. آنان که به امر امامت او چنگ زنند، در باغهای بهشت همراه پدران وی خواهند بود و ثواب کسی را خواهند یافت که در راه خدا در خون خود غلطیده باشد. آن ها که در سختی های زمان غیبت بر ولایت او ثابت قدم باشند، چونان هزار نفر از شهداء بدر و احد پادش خواهند گرفت. روشن است که این همه بذل و بخشش در ثواب و پاداش و چنین فضیلت و ارزش برای افرادی که در دورانی خاص زندگی می کنند، گویای سنگین مسئولیت ساکنان آن دوران و اوج امتحانات الهی است که از آن          ها گرفته خواهد شد و این        ها به گونه ای است که صحابه نیز با همه  ی صبرها و استقامتها خود در صدر اسلام اگر در این زمان باشند، صبر از کف خواهند داد.»

علی بن النعمان، عن اسحاق بن عمار و غیره عن الفیض بن المختار قال: سمعتُ ابا عبدالله (ع) یقول: «مَنْ مات منکم و هو منتظرٌ لهذا الامر کمَنْ هو مع القائم فی فُسطاطه قال: ثُمَّ مَکَثَ هنئه ثم قال: لا بل کمن قارعٌ معه بسیفه، ثم قال: لا والله الا کمن اسْتُشهُدْ

 مع رسول الله (ص) فیض بن مختار از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود : «هر کس از شما بمیرد در حالی که منتظر این امر (ظهور مهدی) باشد، همانند کسی است که با حضرت قائم (ع) در خیمه  اش بوده باشد.» سپس چند لحظه ای درنگ کرده و آنگاه فرمود: «نه،  بلکه مانند کسی است که در خدمت آن حضرت شمشیر بزند.» سپس فرمود: «نه به خدا، همچون کسی است که در رکاب رسول خدا (ص) شمشیر باشد.»

«ابو بصیر از امام صادق (ع) روایت کند که فرمود: «خوشا به حال کسی که در غیبت قائم ما به امر ما تمسک جوید و قلبش پس از هدایت منحرف نشود، گفتم: فدای شما شوم در قول شما «طوبی لمن تمسَّکَ بأمرنا ...» طوبی چیست؟ فرمود: درختی در بهشت است که ریشه ی آن در سرای علی بن ابی طالب (ع) است و هیچ مومنی نیست چز آنکه شاخه   ای از شاخه های آن درخت در سرای اوست و آن همان قول خدای تعالی است که فرمود: «طوبی لهم و حسن مآب.» در آیه ی «الذین آمنوا و عملوا الصالحات طوبی̍ لهم و حُسْنُ مآب» می باشد.»

 

قرآن در قیامت از چه کسانی شکایت می کند

قرآن در قیامت از چه کسانی شکایت می کند؟

بیخود نیست که قرآن از برخی ماها نزد خدا شکایت می کند که آن را  مهجور کرده ایم ... چرا که به این کتاب الهی صرفاً به عنوان یک کتاب مقدس نگاه می کنیم و آن را در مواردی چون مراسم عروسی در سفره عقد،  قرائت در مراسم ختم و یا برای بالا سر گرفتن هنگام مسافرت استفاده می کنیم ...

به نظر شما آیا قرآن فقط برای این موارد نازل شده است؟


قران

گاهی آنقدر این قرائت ها و استفاده هایمان از این کتاب الهی به مراسم عزاداری و ختم خلاصه شده که خیلی از جوان های امروزی تا وارد یک سایت یا وبلاگ و یا مغازه ای می شوند که صدای قرآن از آنها شنیده می شود و یا صدای هنزفری و یا آهنگ موبایل کسی طنین آیات قرآن می شود همه متعجبانه نگاه می کنند و اولین چیزی که به ذهنشان می آید مراسم عزاداری و خدایی ناکرده تهجد و عقب ماندگی است که این را می توان از نگاه هایشان کاملا متوجه شد ...
آیا این همان قرآنی نیست که بارها دشمنان اسلام تلاش کردند نقطه ضعفی از آن بگیرند اما نه تنها موفق نشدند بلکه بر رسوایی خود افزودند؟
این همان قرآنی نیست که هنوز کسی را یارای هماوردی با آن نیست؟ که البته امروز خیلی ها سعی می کنند که نورش را خاموش کنند و آن را تحریف شده بخوانند اما نخواهند نتوانست چرا که این وعده ی خود خداوند است .....

لوح سپاس

با عنایت پروردگار متعال و با همت هیئت امنای مسجد باب الحوائج  در روز اربعین حسینی  در جمع پر شور برادران  حسینی به  افراد زحمت کش در مسجد  از جمله به روحانی مسجد و مداح اهل بیت و ... لوح سپاس داده شد.